Slide

In 3 stappen op weg naar meetbaar resultaat!

Aan de slag gaan met BrickbyBrick, the business builders, betekent dat de volgende drie stappen worden doorlopen

Stap 1 Diagnose stellen met de Business Value MRI
Stap 2 Direct aan de slag met het expertplatform
Stap 3 Resultaten boeken én meten

Stap 1. Diagnose stellen met de Business Value MRI

Het is zo simpel. Als je ergens naar toe wilt, is het cruciaal om te weten waar je nu staat. Pas dan kun je een route bepalen. Die nulmeting is dan ook de eerste stap in het BrickbyBrick proces. De revolutionaire Business Value MRI van BrickbyBrick brengt het potentieel van de organisatie zorgvuldig in kaart.
Hoe? De Business Value MRI maakt een dwarsdoorsnede van de organisatie op basis van de zes vitale bedrijfsonderdelen: organisatie, commercie, human resource management, financiële stabiliteit, inkoop en digitalisering. Je gaat als organisatie zelf aan de slag met de kwalitatieve en kwantitatieve vragen per bedrijfsonderdeel, business-unit of afdeling. De revolutionaire online tooling verzamelt al deze gegevens en koppelt daar ook de resultaten van eventuele medewerkers/klanten/leveranciers-tevredenheidsonderzoeken aan. Onze consultants en informatieanalisten analyseren al deze gegevens met behulp van Power-BI (Business Intelligence-tool).
Tevens brengen ze de prestaties/professionaliteit in kaart en ook de hiaten/verbeterpunten. Zo wordt inzicht gecreëerd en samenhang in beeld gebracht. Het wordt duidelijk waar in de organisatie verbeterpotentieel zit en hoe je ermee aan de slag kunt om dat potentieel te verzilveren.

Resultaat? Geen dik rapport maar 15 overzichtelijke infographics. Compleet, helder en concreet. Een haarscherpe analyse waarmee direct gestart kan worden om de ‘next step’ te zetten met je organisatie.
organisatiegroei benchmark

Stap 2. Aan de slag met het expertplatform

De juiste diagnose stellen is één ding. Succesvol het maximale potentieel van je organisatie benutten is een tweede. En daar pakt BrickbyBrick door.

Met het BrickbyBrick platform met ruim 300 specialisten in meer dan 20 disciplines ga je na de diagnose direct én heel gericht aan de slag met het verbeterpotentieel van de organisatie. Geen pleisters plakken maar samen met experts op gebied van Strategie, Cultuur & HRM, Klant - Sales & Marketing, Digitalisering- Data & Analytics, Processen - Risk & Control, het potentieel in je bedrijf daadwerkelijk benutten. Succes gegarandeerd!

Strategie

‘Een belangrijke reden waarom de faalpercentages in strategie zo hoog zijn, is het feit dat veel strategieën te vaag, algemeen, hoog-over of anderszins onbegrijpelijk zijn om ze goed te kunnen borgen en laat staan uitvoeren.

Wat is je authentieke ‘Why’? Waar wil je naar toe? Wat zijn je doelstellingen? En hoe ga je deze bereiken? Met de verantwoordelijke mensen binnen je organisatie gestructureerd en gefundeerd naar een gedragen strategie toewerken is de basis om succesvol en wendbaar te zijn in deze snel veranderende wereld.

Disciplines
Bedrijfsstrategie, doorvertaling naar disciplines (bv HR, commercie, operationeel), Performance management

Partner
PJ Strategy

Cultuur & HRM

‘Leiderschap is de capaciteit om visie te vertalen in realiteit.’

Je grootste kapitaal als bedrijf zijn je mensen. Het aantrekken, behouden en ontwikkelen van leiders en medewerkers van de toekomst is daarom essentieel om door te groeien naar een volgende volwassenheidsfase als bedrijf.

Disciplines
Cultuur- en gedragsverandering, Persoonlijk leiderschap, team- en talentenontwikkeling, duurzame inzetbaarheid

Partners
MAEK academy 21Impact MEGAlearning

Klant, Sales & Marketing

Onderscheidend zijn, betekent een klant niet aan te bieden wat hij vraagt, maar wat hij nodig heeft. Stem je aanbod af op het echte probleem van je klant.’

Wie je klanten zijn, hoe je ze bereikt en met welke boodschap is marketing. De daadwerkelijke deal sluiten is sales. En wanneer je deze twee disciplines ‘aligned’ krijgt, haal je het maximale uit al je inspanningen. Met de juiste aftersales trek je die lijn door en maak je van minimaal ‘hele tevreden klanten’, de beste ambassadeurs.

Disciplines
Marketing, communicatie, sales, customer experience

Partners
Arena Company Lead Today SpotOpp Smyler

Digitalisering, Data & Analytics

‘De grootste belemmering voor het toekomstig succes van een organisatie is het succes in het verleden.’

De winnende bedrijven van vandaag en morgen hebben de nieuwe technologie omarmt en nemen daarmee een voorsprong op de concurrentie. Digitale transformatie, online exposure, inzetten van data & analytics én de platformgedachte zijn randvoorwaardelijk om de concurrentie voor te blijven.

Disciplines
Digitale transformatie, platforming, data & analytics, online, social media

Partners
Second Company 2Foqus Smyler

Process, Finance, Risk & Control

‘Breng je bedrijf zo snel mogelijk onder controle, zodat je meer tijd hebt voor andere zaken.’

‘Bedrijven die ‘in control’ zijn, hebben ruimte om zich te richten op de meest essentiële zaken.’ In ‘control’ zijn en blijven, is belangrijk om duurzaam te ondernemen. Zeker tijdens de implementatie van complexe projecten. Procesbeschrijvingen en optimalisatie, riskmanagement en inbouwen van control-mechanismen maken (financiële) gevolgen inzichtelijk. Met als doel risico’s te mitigeren en financiële kansen te benutten.

Disciplines
Procesbeschrijving, procesoptimalisatie, riskmanagement, compliance, fiscaal advies, rechtsbijstand, belastingadvies

Partners
Forward Fiscalisten Hooverkamp Quermo Critical Minds

Stap 3. Resultaten boeken én meten

Meten is weten. BrickbyBrick stelt alles in het werk om de gewenste resultaten te boeken en het verbeterpotentieel te maximaliseren. Voortgang wordt voortdurend gemeten en teruggekoppeld. Na één jaar wordt de Business Value MRI herhaald, en de resultaten (en het succes!) in beeld gebracht.
Contact